Bez marketingových kampaní by to dneska nešlo. Přece jenom čelíme velké konkurenci a nenajde se prakticky společnost, která by nabízela něco inovativního, jedinečného. Jen musí dělat nějakou věc lépe než jiná firma na trhu se stejným zaměřením. V případě, že jste se rozhodli investovat do marketingu na sociálních sítích, pojďme si prozradit několik zajímavostí hlavně ze světa toho instagramového marketingu.
Co jste možná nevěděli o marketingu na Instagramu
- Není tajemstvím, že Instagram patří k nejoblíbenějším sociálním sítím vůbec. Ale věděli jste také, že je druhou sociální sítí na světě s největším engagementem uživatelů? Ano, hádáte správně, na prvním místě už sídlí jenom Facebook. A to možná jenom proto, že tady byl o pár let dříve.
- Na Instagramu se vyskytuje hlavně mladé publikum. I když je pravdou, že se sem dostávají i starší generace, stále je to prostor spíše pro mladé. Podle posledních statistik se na Instagramu nachází zhruba 71 % lidí mladších 35 let, zhruba 72 % je ještě v pubertálním věku. Do skupiny mileniálů patří zhruba 34 % uživatelů této sociální sítě.
- Sociální síť Instagram už dávno není „obrázkovou platformou”. V současné době se jedná o hlavní marketingový kanál mnoha společností. Podle posledních statistik zde figuruje bezmála 25 milionů business profilů.
- Instagram je dodnes zdrojem inspirace. Lidé sem sice chodí zjišťovat, co dělají známé osobnosti nebo jejich přátelé, ale také je to místo, kam chodíme hledat nové nápady nebo objevovat nové produkty.
- A v souvislosti s předcházejícím bodem můžeme konstatovat, že zhruba 80 % uživatelů zde sleduje alespoň jednu firmu.
- A ještě v souvislosti s předcházejícím bodem můžeme uvést, že Instagram je ideální platformou, díky které se člověk rozhodne, respektive dokončí svůj rozhodovací proces. Člověk si díky sociální síti ujasní, jestli si produkt koupí nebo službu využije.